lördag 21 juni 2008

Fotografier


Johan sade till mig på jobbet att det roligaste är när det är foton i bloggen. Jag har varit kass på att få ut foton. Det beror på att det tar några sekunder längre än att bara skriva och de där sekunderna är dyrköpta nuförtiden och att jag sällan orkar masa mig till att leta upp kameran och ladda in foton från dagens händelser. Insåg att jag kunde forsla telefonbilder via infrarött till den bärbara för ett tag sedan men tyvärr har jag tagit bilder med den vanliga kameran oftast.

Funderade på foton och kom osökt att tänka på Linda Rosings blogg och funderade på mängden av narcissism i de bloggar man läser på webben. I synnerhet tjejer lägger ut enorma mängder foton på sig själva i stilen "här är jag på väg ut på krogen", "här är jag i dagens outfit", "här är jag i min nya mascara". Fantastiskt på något vis. Tänk om jag skulle göra samma, det skulle se lite annorlunda ut:
"Här är jag supertrött och osminkad i morgonrock med livsnödvändigt morgonkaffe", "här är jag i morgonrock igen", "här är Ronnie i SMP T-shirt". Äh jag vet inte. Å andra sidan kanske sida efter sida med barnsnack är nästa nivå av narcissism. Istället för att fota sig själv fotar man sina barn som är en förlängning av en själv.

Hur står det då till med Linda Rosing. Hon fotar sig själv och sina bröst och läppar mest hela tiden med sin mobilkamera och lägger ut det på bloggen. Ändå har hon flera barn. Barnen får dock sekundär plats. Strax bakom brösten skulle jag tro. Nåja, jag har egentligen inget emot henne mer än att jag kanske inte delar hennes värderingar men hon lär ju knappast dela mina heller så då är det rättvist.

1 kommentar:

Anonym sa...

Linda kanske har insett barnens värde. Enligt en skvallertidning så anser hon att det inte blir någon midsommar utan barnen eller Dalarna.
Lillemor