fredag 20 juni 2008

Äckar dig.

Jag äckar dig mamma, säger Erik minst 25 gånger om dagen sedan i förrgår. Någon form av demonstration är det eller en slags positionering kanske och varannan gång säger jag att jag älskar honom också och varannan gång säger jag åt honom att man inte behöver säga det hela tiden.

När jag säger att jag älskar honom också så säger han "du äckar inte mig, jag äckar dig mamma, inte DU". Det hela är en aning förvirrande men intressant.

Idag höll jag på att måla mig när Erik säger att han också vill tvätta ögongen. Jag målar mascara säger jag, det är bara tjejer som har mascara. (Fördomsfullt, jag vet men jag känner att det kanske är lite tidigt för honom att börja.)

Nej, säger Erik, inte tjejer, du är inte tjej. Nehej, säger jag, vem är tjej då?
- Erik är tjej, säger Erik, pappa är tjej och Johan är tjej. Jaha säger jag och försöker låta bli att fnissa.

Vi är tysta sedan, i några minuter. Därefter hör jag Ronnies röst från hallen.

- Försöker låtsas att jag inte hörde det där.

Det var rätt kul. Skall mobba Erik för det om några år. Kanske. Eller kanske inte.

Inga kommentarer: