torsdag 5 september 2013

Viktig nyhet - Lös tand

Vi har varit lite sjuka... eller egentligen är det Erik och Douglas som varit sjuka och därefter drabbades Ronnie av samma snabba förkylning.

Igår frågade jag Johan om han kände sig bra.
- Jag är bara lite sjuk mamma, sade han glatt (och såg kärnfrisk ut).
- Men man får inte säga att man är sjuk om man inte är det, sade jag.
- Men jag är bara lite sjuk, stod han fast.
Sedan var han tyst en stund för att därefter fortsätta;
- Men på riktigt så har jag faktiskt ont i en tand. Jag fick det när jag åt äpple.
- Den kanske är lös? Sade jag.
Johan kände på den.
- Lite kanske, sade han tveksamt.
Imorse frågade jag igen.
- Är den lös?
- Ja lite, sade Johan.

Men ikväll, när vi åt majskolvar så gjorde det ont igen.
- Det är nog din lösa tand sade jag.

Johan kände på den och plötsligt förändrades hans ansiktsuttryck till glädjestrålande.
- Den är verkligen lös! På riktigt! Jag måste visa Erik.
- Kom tillbaka till oss om du vill få beröm, sade jag. Om Eriks uppskattning inte räcker menar jag.

Men det behövdes inte. Erik visade lämplig avmätt storebrorsuppskattning.

Min lilla skrutt. Han börjar blir stor!

Inga kommentarer: