måndag 9 september 2013

Utlä(m)ningen på Ikea

Vi köpte lite mellantidssängar på Ikea igår. (Svärta dagbädd och undersäng.)

Erik  försökte få mig till att ta en vagn, de vill nämligen åka på vagnen för att lätta upp själva besöket på ovan nämnda ställe.

- Nej, sade jag. Vi får en vagn i utlämningen sedan så vi behöver ingen vagn.

Erik stod på sig en stund men tystnade sedan. I nästan fem minuter. Sedan sade han:

- Men vem är den där som skall lämna vagnen till oss?
- Vadå? Sade jag förvirrat.
- Men den där utlänningen, vem är det? Sade Erik.

Jag fattade. Så vi diskuterade vad utlämning betydde en stund. Inte lätt att ha koll på hela ordlistan.

Obs! Det här är inte ett rasistiskt inlägg. Bara ett inlägg om att höra fel. Jag vill helst inte bli missuppfattad på den punkten tack.

Inga kommentarer: