måndag 23 augusti 2010

Nya skor

Jag har köpt mitt fjärde par platta ballerinaskor med slejf.

Köpte ett par på Jober Max i Södertälje för några år sedan. De var toppen. Jag använde dem till de inte höll längre.
Försökte då ersätta dem med ett par likadana, det fungerade sådär. Fick leta i ett halvår och därefter när jag köpt ett par så var de olika stora och gick sönder redan innan jag vant mig.
Köpte ett par till i våras, snygga vid första anblicken men de är ett annat märke och trots att jag försökt alla möjliga tricks för att få dem att fungera så förblir de hårda och ovälkomnande och efter en halv dag så längtar jag efter mina högklackade clarkes istället som är jättesköna.

Har därefter haft ett stiltje och irriterat stirrat på mina två återstående nästan identiska par ballerinaskor där det ena paret inte fungerar och det andra ger elaka skavsår.

Nu börjar dock "hålla kurs" säsongen och då måste jag ha vettiga skor som går att ha till kjol och ser propra ut men ändå är bekväma.

Har provat mig igenom hela Eccosortimentet utan större framgång, de var inte ens sköna. Gillar inte Rieker eller vad de heter och bestämde mig för att köpa svarta gympaskor istället.

I söndags tvingade jag med mig maken och barnen till Nacka Forum (Ronnie är verkligen underbar ibland) för att leta skor till mig.

Och gissa vad! Jag hittade ett par till synes likadana gaborskor med kuddar och fyllning och rubbet och har idag premiäranvänt dem på kurs och mina små fossingar är nästan omärkta av att ha stått i fyra timmar i helt nya skor! Hurra!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Fina!

Jag funderar just nu på vad tusan jag ska packa för att ta med till konferensen: Baddräkt, bekväma skor och regnkläder samt Dresscode Casual för middagarna.

Regnkläder? Vi som varken är småbarnsföräldrar eller skogsmullar har inte regnkläder. Jag har bil och paraply. ;-)

Anonym sa...

Har alltid gillat skor av märket Gabor.Kram fr. svärmor