måndag 30 augusti 2010

Middag med barn

Vi har just genomfört en falukorv och pastamiddag med barnen, Douglas kompis Albin var med.

- Vad önskar du dig i julklapp Albin? Sade jag - dags att börja planera snart.
Innan Albin hunnit riktigt få ur sig något flikade Douglas in.
- Just det, jag behöver en bas, sade Douglas. Det önskar jag mig i julklapp.
Ronnie och jag tittade på varandra något förvirrat. Douglas spelar trumpet. En bas var något nytt.
- Vi har ett band, sade Albin. Jag spelar trummor, Kalle sjunger, Edvin spelar elgitarr och Douglas spelar bas.
- Men jag är den enda som inte har övat, sade Douglas anklagande.
Förvirringen spred sig, Ronnie och jag tittade på varandra, vi hade som sagt aldrig hört talas om den här basen.
- Jag kan ju inte spela eftersom jag inte har någon bas, sade han vidare.
- Men övar ni något då? Sade jag förvirrat.
- Ja, sade Albin (och Douglas)

På något sätt så lät det som om vi verkligen hindrade hans utveckling och framtida rockstjärenkarriär genom att inte förse honom med en elbas omedelbart. Det lustiga är att vi aldrig hört talas om behovet tidigare heller. Men nu vet vi vad han önskar sig till jul iallafall. Tråkigt att torrsimma som basist kan man tänka sig. Vi får väl se om behovet sitter i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan man inte ha trumpet i bandet, det vore väl coolt. Kram fr. farmor