lördag 9 januari 2010

Äga eller ägas

Johan har börjat beordra:

- Mamma, ryter han, följ efter mig, vi går hitåt. Därefter springer han iväg och förväntar sig total lydnad.

- Här är jag, följ efter mig - röt Johan till mig för ett tag sedan. Därefter sprang han morskt iväg och glömde mig en stund.

Ronnie brukar säga; Visst chefen - varje gång - i ironisk ton.

Jag stod och diskade för en stund sedan då Johan springer in och ställer sig brevid mig och säger:
- Chefen, vad gör du?
- Va? Sade jag - det gick inte riktigt in på en gång.
- Vad gör du chefen? Sade Johan.
Jag var tyst - lite tveksam och tyst. Han ändrade sig.
- Vad gör du mamma, sade han sedan.
Jag skrattade. Min lilla plutt - han har koll på läget han :-).
(In my dreams.)

1 kommentar:

Katarina sa...

Han är ingen plutt. Han är bara en kille! Fatta det någon gång, chefen. ;-)