onsdag 22 juli 2009

Torekällberget

Vi var på torekällberget en liten repa med barnen häromkvällen. Plötsligt skrek Erik till exalterat!
- Titta! En snigel!!
- Det är en mördarsnigel, sade jag utan att tänka mig för.
- Va? Sade Erik som är mycket intresserad av tjuvar och pistoler och annat nu.
- Det är en snigel, sade jag.
- Vad för snigel, ropade Ronnie en bit bort, har den hus eller inte?
Jag gnisslade tänder för mig själv, hade försökt att skyla över mördarintroduktionen ett tag till. Gav upp.
- Det är en mördarsnigel, sade jag till Ronnie, den har inget hus.

En stund senare så ropade Erik igen.
- En snigel! Det är en, en...
Han fick tänka lite. Något intressant hade den hetat. Sedan kom han på det.
- Det är en FIGHTSNIGEL, sade han och lät jättenöjd. Den kan fajtas med bovar.

Inga kommentarer: