söndag 12 april 2009

Konsten att sova...



Gick som vanligt in för att pussa på Erik en sväng igår kväll när vi släckte ner huset igår kväll för natten. Han låg inte i sängen. Min son låg nedanför sängen i en obekväm ställning med ett fast grepp om täcket som han delvis dragit med sig ner. Han sov som en sten. Lyfte upp honom i sängen och berättade för den helt omedvetne lille skruttplutten att han var världens finaste och gick vidare till Johans rum. Han låg inte heller i sängen. Utbredd som en pascha låg han förnöjt på bäddmadrassen vi lagt nedanför sängen. Lyfte upp honom med och drog samma visa. Tittade på Douglas med. Han låg som vanligt i en välartad position på sidan och såg vän ut. Douglas har alltid sovit (så länge jag har känt honom i alla fall) utan att röra sig särskilt mycket. Dessutom sover han ofta högt. 2 höga kuddar på varandra och Douglas sittsover. Det påminner mig alltid om när jag var på visning på Carl Larsson-gården coh såg CL:s säng. Den var väldigt kort.
- De brukade sova i halvsittande ställning, sade guiden. Själv tyckte jag att det lät extremt obekvämt men tydligen lämpar det sig för vissa. Det är väl inte för inte vi har elevationssängar idag.

Säng

Inga kommentarer: