söndag 28 oktober 2012

Önskelistor

Miraklet har skett. Douglas har på eget bevåg skrivit sitt livs första önskelista. Han är 12 år. Någon gång skall vara den första.

- Så att ni slipper fråga så mycket, sade han med en aningens avläsande blick när jag frågade.

Han hade hängt upp den i sitt rum. Den är skriven på båda sidorna. Bland önskningarna märks Cykel, Tröjor, Skylander Giants coh egen dator. Vi får väl se vad vi mäktar med men att den överhuvudtaget finns är toppen.

- Gud vad bra! Sade jag överväldigat till Douglas när jag tittade in i hans rum.
- Blir du verkligen så glad? Sade han klentroget.
- Ja, sade jag.
- Varför det? Sade han.
- Men jag har lagt enormt mycket tid varje år på att fundera över vad som skulle göra dig glad. Sade jag.
- Hur mycket då? Sade han.
- Ja säkert 20 timmar om året, sade jag (vilket är sant). Så nu kan vi använda den tiden till något roligare.

Idag har både Erik och Johan skrivit önskelistor också. Skylander Giants står det på alla. Med väldigt varierad stavning. Skajlander jajants står det på Eriks och SKDG på Johans.

TV reklam går uppenbarligen hem. Vare sig man gillar det eller inte. Snart är det jul.

1 kommentar:

Faster sa...

Önskelistorna får gärna mailas till faster:-)