måndag 7 maj 2012

Pannkakssylt

Ronnie och jag har diskuterat fenomenet pannkakssylt som var en storsäljare när vi var små men som försvunnit från affärerna.

Johan har uteslutande hållit sig till sirap och socker när det gäller pannkakor och nu försöker jag få honom att äta sylt istället. Han kom på att han ville äta jordgubbssylt blandad med äppelmos. Då kom jag och tänka på den där pannkakssylten igen och när jag tittade en gång så hittade jag en ekologisk variant som jag aldrig sett. Köpte den hoppfullt men tyvärr var det inte ens något som liknande det minnet jag har och den var aningens för besk för både min och Johans smak.

När jag nu surfat runt som en iller så inser jag att det finns både Önos, Björnekulla och BOB pannkakssylt. BOB finns bara i storpack om 10 kg. Önos i 5 kg:s hink.

Jag har lite svårt att motivera ett 10 kg paket men det är ju den gamla BOB man vill åt.

Får fundera på saken. Det kanske går att frysa på något vis. Eller bygga matkällare kanske.

Inga kommentarer: