tisdag 10 april 2012

Utflykt

Johan var på utflykt idag med dagis. De tog bussen till "stan" och tittade på fiskar i djuraffären. Dessutom fick alla barnen beställa vad de ville ha på MC Donalds. Det blev lite pengar över så fröknarna slog på stort och köpte tuggumi till ungarna för den krona som var kvar efter glass och mat.

När jag hämtade Johan så kastade han sig emot mig och visade glatt upp en tuggad klump i handen! Vi fick tuggummi formligen skrek han! Fröken Bea såg lite nervös ut. Vi hörde att han inte ätit tuggummi förut, sade hon.

Det stämmer, när barnen var små så var jag rädd att de skulle kvävas och Douglas hade en period av nästan beroende när han var fem så jag bestämde mig för att det inte behövdes.

Det har fungerat.Men jag har inte ens tänkt på det. Ingen - inte ens Douglas frågar efter tuggummi längre men nu är den tuggummifria tiden förbi :-).

Inga kommentarer: