måndag 9 april 2012

Glassmaskin

Ronnie och jag köpte en glassmaskin för ett par månader sedan. Vår tidigare erfarenhet av glassmaskiner var en från Jula för 200 spänn. Den här var från Net on Net och kostade en dryg tusenlapp.

Det är en Exido med inbyggd kompressor. Det innebär att den fryser glassen själv och man behöver inte förfrysa något element. Vi har tittat på dessa tidigare men alla har kostat runt fyra tusen och därmed så har det inte varit intressant.

Det var en chansning - men nu två månader senare så var den lyckad. Vi har gjort jordgubbsglass, vaniljgglass, chokladglass, yoghurtglass och Douglas är helt förtjust och tänker ut glassalternativ för fulla muggar.

Just nu tillverkar den citronsorbet av en citronlemonad som jag gjorde i eftermiddags och funderade på om jag skulle slänga för en stund sedan då jag inte vet vem som vill dricka den.

Glassen blir perfekt. Krämig och len och som en bättre mjukglass.

Inte alla våra köp är rätt men jag gillar den här.

Inga kommentarer: