torsdag 1 mars 2012

Sportlov

Denna vecka är det sportlov och skolan är stängd men inte fritids och dagis som rullar på som vanligt. Jag kände lite skuld över att inte kunna ta ledigt alls denna vecka så vi kallade in farmor som igår hade party och speldag med ungarna.

Till denna dag fanns pannkakor, chips, ahlgrens bilar, nötter och frukt och små mini-delicatobollar. Till dryck serverades smultron- och pärondricka.

Jag tror att konceptet var mycket lyckat - åtminstone för de små. Kom tyvärr inte hem förrän sent igår kväll så jag har inte kollat om Farmor fortfarande mår bra men jag hoppas det :-).

Johan kom däremot ner runt 6 imorse och lade sig i sängen och berättade i klar och tydlig stämma att det var morgon för det var ljust ute och vilka spel han i tur och ordning spelat dagen innan.

Vi gick upp.

1 kommentar:

Farmor sa...

Jag mår fortfarande bra. Mellan spelandet såg vi även en film "Savannens hjältar". Kul att höra deras kommentarer och förklaringar. Dom har ju sett filmen några gånger så dom vet precis vad som ska hända.