söndag 18 december 2011

Kliande ögon del 1 348

Jahaja, då har vi djursanerat vardagsrummet helt.

  • Katterna är hos farmor på semester
  • Renskinnet är omplacerat till farfar
  • De nya fina kokuddarna och alpackakudden (som enligt internet kan användas av allergiker för att de inte sprider hår så mycket - inget jag trodde att jag var när vi köpte dem dock) är i garaget
  • Komattan är i garaget
  • Soffan är dammsugen till oigenkännlighet.
Det sista som åkte ut ur vardagsrummet var mattan. Ögonen har nu slutat klia. Närmare bestämt de senaste 30 timmarna har ögonen varit i princip besvärsfria. Jag känner mig lättad och befriad. I alla fall temporärt.

Mellan dagens besök så var vi på XXL och handlade. De sålde renfällar. De var utplacerade i hela butiken. Killen framför mig i kassan hade tagit 2. Jag tittade nervöst på dem. När vi satte oss i bilen kliade ögonen lite igen men det gick över.

Tre månaders intensiv ögonirritation har satt sina spår i medvetandet och i plånboken. Allt smink är utbytt. Ny dammsugare är inköpt. Har köpt ett otal nya mediciner och någon form av allergivänlig hudkräm utan parfym och utan i prinicp allt.

'Katterna skall få komma hem igen (på prov) inom några dagar. Vi får väl hålla tummarna för övriga familjens skull att inte besvären kommer tillbaka.

Själv tycker jag att det är (men säg inget till Ronnie) rätt skönt. Helt fritt från hår på köksbordet. Inga krukor som ligger spruckna nedanför fönstret. Inga nya revor i soffan eller någon annanstans. Ytterdörren måste inte stängas snabbt när man går in och ut för att inte djuren skall smita ut.

Men men... till och med jag har mina stunder när det känns lite för tyst och det är rätt mysigt med en liten kisse som kommer kurrande ibland. Någon enstaka gång :-).

1 kommentar:

Katarina sa...

Hoppas verkligen att du kan lista ut och utesluta just det som ger dig problem.