söndag 7 mars 2010

Hästar på vift

Idag hände något underligt när jag och resten av familjen åkte för att handla kalsonger till Johan som fått i uppdrag att ha med sig "massor av kalsonger" till dagis närmaste tiden.

Vi har med mycket blandat resultat inlett denna "lägga blöjan åt sidan" period med en kille som inte riktigt fattat vitsen med att hålla sig. Många kalsonger har jag tvättat den här helgen.

Men det var inte det som var själva grejen. När vi svänger höger förbi brandstationen mot Järnavägen idag så ser jag plötsligt två väldigt fina hästar som i full fart svänger upp på Centrumvägen från en skogsväg i närheten. Hästarna tvärar ut på vägen rakt framför en stackars pappa och hans son som kom åkande i en golf och nästan körde in i dem. Killen stannar sin bil och jag ser förvånat (och en aning chockat) hästarna gallopera förbi oss och vidare mot Nykvarns Centrum. Det uppstod en slags förvirring men eftersom bilarna normalt inte håller så hög fart och hästarna syntes bra så uppstod en liten kö efter golfen och från vårt håll kom ingen.

Innan vi hann riktigt förstå vad som hänt så var de borta. Jag hoppas verkligen att de kommit till rätta. Usch för att upptäcka att ens fina hästar har dragit och gett sig ut på stan.

Inga kommentarer: