fredag 19 mars 2010

Fortsättningen

Det har kommit fler blåsor i familjen... det går vattkoppor på dagis. Igår ringde fröken Sandra.

Nervöst plockade jag upp telefonen och höll andan innan jag hörde meddelandet.

- Erik har prickar.

Vi fick hjälp av svärmor att hämta barnen. Erik hade nu flera prickar. De hittade en på Johan. Idag har jag hittat en till och Johan har haft feber i natt. Diagnosen är klar.

Vi har vattkoppor. I alla fall både Johan och Erik. Jag har pratat med en mycket vänlig dam på BVC och nu har vi även fått lite råd och tips. Nu återstår bara väntan och kliande. Tur att helgen var oplanerad.

4 kommentarer:

Lillemor sa...

Vilken tur ni har att båda får vattkoppor samtidigt.
Gjörgen fick dom först, smittade Ronnie som i sin tur smittade Ylva.
Kändes som vi hade vattkoppor i tre mån. Kram

Faster sa...

och herre vad sjuk jag var sen då...skrämde slag på stackars Harry

Katarina sa...

Hoppas de får en lindrig form. Jag har hört klunkas om potatismjöl för att lindra klådan, men det låter både osäkert och stökigt.

Anonym sa...

Potatismjöl säger jag bara!!!! Lindrar verkligen klådan! HETT TIPS!!!!!