fredag 28 december 2012

Grattis på födelsedagen önskar Lensway

Jag fick halva priset på ett par glasögon idag på Lensways som vänligt önskade mig grattis på födelsedagen. Det var ju snällt. Kan lägga detta till den tårtspade och frödingetårta som Ica erbjudit mig av samma anledning.

Problemet var att Lensway avslutade med ett käckt citat: "Kom ihåg att det är inte åren i ditt liv som räknas utan livet i dina år."

Det fick mig att inte känna mig ett utan kanske 15 år äldre. Behöver jag ursäkta åren i mitt liv på något vis nu? Jag är ju fortfarande rätt ung. Eller rätt äldre, eller något. Men det kändes lite som ett "var inte ledsen" vi kan i alla fall hjälpa dig med glasögonen, och käppen och så.

1 kommentar:

Katarina sa...

He he!

Grattis på dig, gamla tant.

(Jag får säga så eftersom jag är äldre.)