onsdag 28 november 2012

Ninjagofilmer

Det finns en Lego serie som heter Ninjago. Den består av små tuffa legogubbar som gör tuffa uppdrag. Ninjago har varit poppis här men har svalnat lite till förmån för någon annan kommersiell uppfinning som Skylander Giants. Nu hittade vi Nijagofilmer på Ica för 59 spänn varpå ungarna fastnade och hänfört tittade på dvd-filmerna.

- Snälla pappa kan inte vi köpa en sådan film, sade Erik på sitt finaste sätt.
Ronnie svarade inte men han tog en film (eller två).
Erik pustade lättat ut (Ronnie är inte alltid så lättövertalad, jag är nog tyvärr lite mer övertalningsbar stundvis.)
Filmerna placerades ner i korgen varpå vi gav oss ut mot utgångarna.

De har frågat några gånger om vi kunde se på filmerna. En gång idag. Jag sade nej. Snälla, sade Johan och log milt på sitt "titta vad jag är urgulling, inte kan du säga nej till mig" sätt.
- Tyvärr, sade jag, vi har skickat dem till jultomten.

Johan tittade på mig i en sekund. Sedan sken han upp och tittade nedlåtande (men glatt) på mig.
- Aha, sade han, nu avslöjade du dig. Då vet ju vi!

Jag log tillbaka. Nu vet han alltså att jag känner tomten.

Inga kommentarer: