lördag 6 februari 2010

Jaha,

Klockan här halv nio och jag har gjort följande nu på morgonen:
- Kramat Erik som kom ner och kröp upp och lade sig
- Välling till Erik
- Hanterat en som var "Fäääärddiiiig"
- Plockat in tvätten som Gun och pappa vikt igår (TACK SNÄLLA)
- Plockat ur diskmaskinen
- Börjat plocka i diskmaskin
- Matat Johan
- Grälat med Johan
- Fixat PS2 spelet åt Erik som inte fungerade riktigt
- Satt på en ny tvätt
- Hängt tvätt
- Gjort mackor till ungarna
- Druckit kaffe
- Tömt kattlådan
- Matat katterna

Nu ska jag få sitta ner en stund.

Inser att det precis börjat snöa - det ger en punkt till på listan. Det är så mycket snö ute nu att huset känns helt isolerat. Det drar inte över golvet överhuvudtaget längre. Inget ont som inte har något gott med sig.

1 kommentar:

Katarina sa...

Hu! Att du orkar. Jag har precis släpat mig ur sängen till soffan. :-)

Fast jag satt i och för sig och jobbade till klockan 1 inatt.

Undrar hur det kommer sig förresten att barn i alla generationer ropar "Fääärdiiig!".

Det är ju förstås tekniskt korrekt, men det skulle lika gärna kunna vara "Torka!" eller någonting annat.