måndag 8 juni 2009

Ut och resa igen,

- Ska vi åka till Afrika imorgon? Sade Erik och lät som om han frågade efter mer dricka när vi satt vi matbordet till middagen idag.
- Afrika? Sade jag. (Har märkt att jag gör så, när jag vill smaka på ett uttalande. Jag frågar frågan igen för att förtydliga men också ge mig själv lite tankerespit.)
- Ja, sade Erik, det finns snälla lejon där i akvariet.
- Jaha, sade jag och kände mig hänförd av friheten i tankeverksamheten.
- Det finns dinosaurier där också, berättade Erik vidare. Det finns Dinosaurie Rex coh dinosaurier med långa halsar.
- Jag tror kanske inte att vi skall åka dit imorgon, sade jag, det är lite långt.
Erik bytte raskt till gnällig ton.
- Men jag har AAAALDRIIIIIG åkt till Afrika.
- Inte jag heller, sad jag
- Inte jag heller, sade Ronnie
- Inte jag heller, sade Douglas.

Och så var det med det.

1 kommentar:

Katarina sa...

Ha ha - det har jag! Två gånger.

Fast jag såg inga dinosaurier.

Jag kanske får ta Erik med mig och åka dit en tredje gång.

Fast inte imorgon.