fredag 27 januari 2012

I bilen med Johan

Detta är scenariot:

Vi sitter i bilen. Klockan är 19:30 och vi har ätit kinamat och handlat pulkor och nu sitter Johan och jag i min bil och Ronnie och Erik i Ronnies på väg från Södertälje. Följande konversation utspelar sig:

- Jag gillar att åka med dig mamma.
- Och jag dig
- Jag gillar mest att vara med dig och Douglas men allra mest Douglas. Men jag gillar att vara med Erik och pappa också men Erik vill leka själv ibland och då vill jag inte leka med honom.
Mest leker vi i mitt rum för jag har så många leksaker. När man blir stor får man inte så många leksaker. Morfar fick väldigt lite presenter på julafton. Det beror på att han är så gammal. Men jag tycker om morfar fast han är gammal för han är så fin. Han har så fina kläder. Bea har inte lika fina kläder (dagisfröken).
Kort paus
Fortsättning: Bea kan bli väldigt arg ibland.
- När blir hon arg då?
- När vi har gjort något dumt. Rickard kan vara väldigt dum. Han fuskar när vi åker pulka. Man får inte fuska.
- Fuskar du då?
- Nej Rikard fuskar, manf år inte fuska. Jag fuskar bara när Rickard fuskar.
- Jaha.

Inga kommentarer: